6 strategii de evitare a conflictelor dintre asistentele medicale

6 strategii de evitare a conflictelor dintre asistentele medicale

Oriunde sunt mai multi oameni, vor exista intotdeauna conflicte, intrucat fiecare are opinii diferite, valori si prioritati diferite si pot aparea usor conflictele atat in viata personala, cat si la locul de munca. 

Problema nu este conflictul in sine, ci mai degraba modul in care este gestionat si evitat pe viitor. Vestea buna este ca strategiile eficiente de gestionare si evitare a conflictelor pot fi invatate si stapanite de catre asistentele medicale care lucreaza in clinici sau spitale.

Desi exista multe tipuri diferite de conflicte care pot aparea intre asistentele medicale, iata cateva strategii de care sa tineti cont pentru a evita conflictele cu colegele din spital.

1. Gestionati situatiile tensionate

Majoritatea oamenilor prefera sa fuga de conflicte. Sunt multe asistente medicale care renunta la locul de munca din cauza conflictelor care apar, in loc sa incerce sa le rezolve si sa le evite. Aceasta nu este o solutie buna si, de obicei, duce la sentimente de regret si vinovatie. In plus, daca renuntati la fiecare problema, veti renunta la fiecare loc de munca intr-o perioada scurta de timp.

Fuga poate duce la cresterea stresului si la sentimente nerezolvate de furie, ostilitate si resentimente. Daca veti invata sa gestionati si sa evitati conflictul in mod eficient, veti fi mai fericita si mai sanatoasa, atat fizic, cat si emotional, veti avea relatii mai bune, veti fi un lider mai bun, un membru al echipei si o persoana mai buna. Veti castiga respect, va veti imbunatati stima de sine si veti avea mai mult curaj.

2. Analizati situatia inainte de a actiona

Inainte de a va adresa persoanei cu care aveti un conflict, luati in considerare sa discutati situatia cu un prieten sau membru al familiei in mod obiectiv. Acest lucru poate ajuta la clarificarea problemelor si nevoilor. Cautati feedback si sfaturi pentru a face fata situatiei. Aveti insa grija sa nu va bazati pe opinia unui tert implicat care poate fi influentat. 

Planificati-va strategia, inclusiv ceea ce doriti sa spuneti, apoi scrieti-o si repetati-o. Creati un caiet de notite, daca este necesar, cu punctele principale de discutie. Acest lucru va va ajuta sa va simtiti ca detineti controlul.

3. Comunicarea este foarte importanta

Comunicarea fata in fata cu o persoana cu care sunteti in conflict poate fi intimidanta, dar este adesea cel mai bun mod de a rezolva problema si de a evita aparitia altor conflicte. Comunicarea fata in fata este mai eficienta decat alte forme, deoarece permite un schimb activ de informatii. Va ofera posibilitatea de a folosi strangerea de mana, un zambet, contactul vizual, gesturile mainilor si un alt limbaj important al corpului. De asemenea, va permite sa observati semne importante nonverbale de la cealalta persoana.

E-mailul si scrisorile trebuie evitate, daca este posibil, pentru ca nu veti putea rezolva si evita conflictul astfel. Acest mod de adresare este impersonal si indirect si creste riscul de comunicare gresita si neintelegere. Un apel telefonic este urmatorul lucru cel mai bun atunci cand nu sunt posibile intalniri fata in fata.

4. Scuzele pot salva situatia

Fiti constienta de vina pe care o aveti in situatia care poate crea un conflict. Daca ati facut ceva gresit sau necorespunzator, fiti dispusa sa va recunoasteti vina si sa spuneti ca va pare rau, chiar daca conflictul nu este in totalitate rezultatul actiunilor dumneavoastra. 

Intotdeauna vor exista opinii si moduri diferite de a face lucrurile, mai ales atunci cand lucrati intr-un spital. Luati masuri pentru a minimiza conflictul la locul de munca inainte de a se intampla. Lucrati la dezvoltarea relatiilor bune cu colegii. Fiecare are nevoi si prioritati diferite si provine din medii culturale diferite. 

5. Dezvoltati abilitati de comunicare

Abilitatea de a va exprima in mod clar va va permite sa spuneti ce va este in minte, sa cereti ce doriti si sa transmiteti mesajul corect. O problema bine comunicata este o problema pe jumatate rezolvata.

Evitati cat mai mult posibil problemele si conflictele pentru ca nu fac decat sa va creeze o stare de disconfort la locul de munca si nu numai.

Este greu de crezut ca un conflict poate fi evitat, dar daca veti tine cont de aceste strategii, il veti putea reduce la minimum si solutiona. Desi, uneori, fuga pare a fi o cale usoara de evitare, confruntarea cu persoana in cauza intr-o maniera adecvata si profesionala va duce la relatii mai bune, la un mediu de munca mai productiv si la rezultate bune.

Citeste si: 8 sfaturi pentru a îmbunătății relația cu pacienții dificili

Despre Autor

Mihaela Badiceanu

Iubeste să scrie. Pasiunea ei pentru scris se datorează și dorinței de a cunoaște și înțelege cât mai multe domenii, în special cel medical. Face acest lucru pentru a le oferi informații utile celor din jur, fapt ce îi oferă o satisfacție enormă. Motto-ul ei este „Dăruind vei dobândi” (Steinhardt).

Facebook Comment