Movember. Campania care are ca scop atragerea atentiei asupra sanatatii barbatilor

Movember. Campania care are ca scop atragerea atentiei asupra sanatatii barbatilor

Luna noiembrie este dedicată, în cadrul unei campanii internaționale, sănătății bărbaților. Concret, din 1 și până în 30 noiembrie, este marcată mișcarea Movember – Men’s Health Awareness Month (Luna conștientizării sănătății bărbaților). 

Cuvântul „Movember” a fost construit pornind de la „moustache” (mustață – limba engleză) și „November” (noiembrie – engleză).

Totul a început de la Movember, o organizație înființată în Australia, care are drept misiune grija și informarea în legătură cu sănătatea bărbaților. Potrivit site-ului movember.com, mișcarea are un singur scop: acela de a opri bărbații să moară tineri.

„Abordăm cancerul de prostată, cancerul de testicule, sănătatea mintală și prevenirea suicidului”, este sloganul campaniei.

„Tații, partenerii, frații și prietenii noștri trec printr-o criză a sănătății despre care nu se vorbește. Bărbații mor foarte tineri. Noi nu ne permitem să rămânem în tăcere”, se mai explică pe site-ul oficial al Movember.

Bărbații sunt, astfel, încurajați să se implice și să își efectueze analizele anuale, să se intereseze de istoricul cazurilor de cancer din familie și să adopte un stil de viață sănătos. 

Cum a început Movember?

În 2004, un grup de tineri din Australia au avut ideea Movember în timp ce savurau o bere în Melbourne. Și-au dat seama că mustața a dispărut din trend, iar 30 de bărbați au îmbrățișat provocarea de a-și păstra mustața timp de o lună. 

Demersul lor a fost unul nobil: au purtat mustață vreme de 30 de zile pentru a trage un semnal de alarmă în privința cancerului de prostată și a depresiei în rândul bărbaților. 

La acel moment, nu au fost strânse fonduri, însă Movember a continuat în fiecare an, fiind strânși bani care au fost, ulterior, donați proiectelor dedicate sănătății bărbaților.

Încă din anul 2004, fundația Movember a organizat, în Australia și Noua Zeelandă, mai multe evenimente și campanii de informare și conștientizare, și a reușit să strângă fonduri pentru cazurile, proiectele și campaniile de cancer de prostată sau depresie. 

Ulterior, mai multe state s-au alăturat mișcării, însă, momentan, în lista țărilor participante nu se află România.

Cum se implică bărbații?

Vreme de 30 de zile, toată luna noiembrie, bărbații poartă mustață astfel încât să devină „un panou mobil și vorbăreț” despre sănătate. Aceștia se numesc „Mo bro”  (frate mo). Mo bro are de urmat o serie de reguli:

– toată luna noiembrie trebuie să-și lase să crească mustața

-trebuie să-și îngrijească mustața; barba și ciocul trebuie bărbierite pentru a purta doar mustață.

– în ziua de 1 noiembrie, mo bro trebuie să aibă tenul complet bărbierit

– fără mustață falsă!

– „puterea mustății” să fie folosită pentru a deschide subiecte despre sănătatea bărbaților

– fiecare „mo bro” trebuie să aibă un comportament demn de un gentleman.

Femeile sau „Mo sistas” sunt încurajate să participe, mai precis, să poarte o mustață falsă la evenimentele de profil.

Despre Autor

MEDIjobs

MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc. Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.

Facebook Comment