De ce contul tau de Facebook poate face diferenta intre a obtine sau nu jobul de vis

De ce contul tau de Facebook poate face diferenta intre a obtine sau nu jobul de vis

Majoritatea dintre noi avem măcar un cont pe diverse platforme sociale, fenomenul luând amploare mai ales în ultimii 6 ani. Conturile sociale includ informații personale pe care în mod normal nu le-am împărtăși unui necunoscut, și cu atât mai puțin unui potențial angajator.  Din acest motiv, direct proporțional a crescut în ultimii ani și interesul arătat de către angajatori pentru profilurile noastre de pe rețelele sociale. Departamentele de resurse umane au un protocol foarte bine pus la punct prin care analizează candidatul înainte de a-l alătura echipei sau chiar de a-l chema la interviul de angajare.

Practica de “social media screening” este tot mai des întânită, studii făcute în 2015 indicând că aproape 50% dintre angajatori urmăresc activitatea în online a candidaților înainte de a-i nominaliza pe cei selectați pentru interviu. Dar ce caută mai exact o companie atunci când îți parcurge profilul de Facebook, LinkedIn sau Twitter? Un studiu publicat de www.careerbuilder.com scoate la iveală niște cifre extrem de interesante:

    – 60% dintre angajatori caută informații care să ateste calificările pentru jobul la care ai aplicat

    – 56% dintre angajatori vor să afle cât de profesionist este candidatul

    – 37% dintre angajatori citesc ce au postat alții despre candidat

    – 21% dintre angajatori au recunoscut că sunt în căutarea de motive pentru a nu angaja candidatul respectiv.

În condițiile în care activitatea ta în online este atent urmărită (mai ales pe rețelele de socializare), o soluție pentru a te asigura că nu vei dezamăgi este să te verifici singur. Printr-o simplă căutare pe Google a numelui tău, vei afla imediat ce informații va primi angajatorul când va începe să te evalueze. Pe lângă URL-urile care vor fi accesate pentru a ți se realiza profilul, trebuie să fii atent și la pozele care te vor înfățișa în fața angajatorului. Chiar dacă CV-ul tău este imaculat, iar fotografia atașată transmite un mesaj profesionist, o imagine din contul tau social te poate dezavantaja, mai ales ca are o credibilitate mult mai mare decat cea pe care ai ales-o pentru CV.

Cauzele principale care duc la refuzul de a angaja pe cineva după ce i-a fost analizată activitatea pe rețelele sociale
– Fotografii provocatoare sau indecente (46%)
    – Informații care sustin repetat consumul de băuturi alcoolice sau droguri (40%)
    – Candidatul a vorbit de rău locul de muncă anterior (34%)
    – Greșeli gramaticale și de comunicare (30%)
– Comentarii cu tentă rasistă sau discriminatorii (29%)

Conform unei analize făcute în SUA de www.jobvite.com, în anul 2015 angajatorii au făcut “social media screening” pe următoarele rețele de socializare: Facebook (67%), Twitter (45%), LinkedIn (40%), Instagram (31%), Pinterest (25%) și Snapchat (17%). Evident, cifrele nu sunt identice pentru România, dar indică un comportament care s-ar putea globaliza cât de curând. Facebook este lider atunci când vine vorba de evaluarea unui profil personal. Pe lângă faptul că este cea mai mare rețea socială, utilizatorii ei interacționează cel mai mult și tind să își lase setările de securitate așa cum sunt predefinite de platformă, oricine având astfel acces la majoritatea informațiilor personale. Facebook reprezintă astfel baza unui “social media screening” eficient, celelalte rețele sociale fiind urmărite ulterior pentru a sublinia concluziile trase după parcurgerea acesteia.

De cealaltă parte, candidații nu folosesc la fel de intens rețelele sociale atunci când aplică la joburi. Un sondaj realizat de Harris Poll pe un eșantion de 3.100 de angajați a scos la iveală că numai 15% au analizat activitatea companiei pe rețelele sociale înainte de a-și trimite CV-ul. Totuși, dintre cei care au primit cereri de prietenie de la angajator, 80% au acceptat și astfel au ajuns să cunoască mai bine compania înainte să lucreze acolo, lucru extrem de important într-un proces de recrutare.

Despre Autor

Catrinel Hagivreta

Facebook Comment