Cum sa faci fata unui job care nu te face fericit

Cum sa faci fata unui job care nu te face fericit

Jobul ne ocupa o mare parte din timpul zilei. Codul muncii prevede pentru persoanele angajate cu norma intreaga 40 de ore pe saptamana (8 ore pe zi). In domeniul medical lucrurile difera putin, medicii au alocate “doar” 7 ore plus garzile, asistentele medicale pot avea program de ture insa aici nu se pun in calcul orele suplimentare, drumul pana la munca si timpul liber care uneori se intersecteaza  cu problemele de la actualul job. Practic, de cand terminati studiile pana la pensie, o mare parte din viata se invarte in jurul jobului.

Nu ar fi atat de dramatic acest aspect daca la munca atmosfera este una relaxanta, va intelegeti cu colegii, exista un grad de respect reciproc fata de superiori si va place ceea ce faceti. Insa in cazul opus acest lucru poate duce in timp la oboseala psihica, mai mult stress si chiar depresie.

Iata cateva idei despre cum puteti sa drenati o situatie in care nu va face neaparat placere sa va duceti la locul actual de munca:

Sanatatea mentala:

Totul porneste de aici. Un job presupune sa fiti prezenti zilnic si sa va indepliniti task-urile. Uneori se poate transforma intr-o munca sisifica, mai ales in cazul in care nu va place ceea ce lucrati sau atmosfera este una tensionata. Pentru a va verifica statusul sanatatii mentale puteti sa va autoevaluati. Ati observat o schimbare asupra starii generale? Considerati ca aveti perioade in care sunteti foarte stresati sau anxiosi? Daca va raspundeti la aceste intrebari si sunteti sinceri cu voi insiva va puteti da seama care sunt elementele care va fac nefericit la locul actual de munca. Lucrurile care va placeau inainte mai au acelasi efect (hobby-uri, prietenii, familia, relatiile)? In cazul in care observati transformari majore in ceea ce priveste comportamentul dumneavoastra inseamna ca exista schimbari majore asupra starii dumneavoastra mentale.

Solutii:

Pot exista doua variabile: exista varianta sa fie doar o perioada mai aglomerata la job, caz in care trebuie sa va organizati programul mai bine, iar in timpul liber sa incercati sa va relaxati cat mai mult, puteti vorbi cu superiorii si sa le explicati situatia in care va aflati (in cazul in care sunt intelegatori). Va puteti lua concediu si sa aveti o perioada doar pentru dumneavoastra in care sa reflectati daca va place cu adevarat ceea ce faceti sau v-ati dori noi provocari.

Cealalta variabila se adreseaza persoanelor care nu sunt fericiti cu jobul actual, sunt nemultumiti de relatia cu colegii sau superiorii si de raportul efort depus/ofera salariala. In acest caz depinde doar de atitudinea dumneavoastra fata de acest “impas”. Cea mai simpla rezolvare ar fi sa va cautati un alt job, cat mai apropiat de criteriile dumneavoastra si de perspectivele profesionale, care sa respecte balanta efort/rasplata financiara. Daca sunteti in cautarea unui alt job sau ati dori sa fiti la curent cu noile oferte din domeniul medical va puteti crea un cont gratuit aici, iar noi o sa incercam sa va ajutam.

Activitati in timpul liber:

In cazul in care nu doriti sa renuntati la job insa nivelul de stres si oboseala este unul destul de ridicat, va recomand ca in timpul liber sa va ocupati cat mai mult de dumneavoastra. Gasiti activitati care va fac placere si va distrag atentia de la problemele cotidiene. Daca nu aveti un hobby poate este momentul sa va descoperiti pasiunile. Chiar daca petreceti mult timp la munca, faceti ca acele cateva ore libere din cursul saptamanii sa conteze. Faceti lucruri care va aduc satisfactie.

De exemplu va puteti relaxa si imbogati cultura generala citind o carte sau puteti iesi la alergat (contribuie la starea fizica si psihica), va puteti duce la un salon sa va ocupati de aspectul dumneavoastra, terapie prin shopping, activitati ce tin de arta, muzica, iesiti cu prietenii in oras, va puteti descoperi talentul de a gati etc. Trebuie sa va dati seama care sunt activitatile care va fac placere si va ajuta sa va deconectati.

Vorbitul despre munca:

Majoritatea greseste atunci cand povesteste problemele de la munca. Daca la munca este o atmosfera stresanta care va incarca intr-un mod negativ este mai bine sa nu o aduceti acasa. Chiar daca ati avut 15 pacienti dificili in ziua respectiva sau ati avut probleme cu sefii nu este o idee buna sa povestiti despre asta cand iesiti la masa cu prietenii. In primul rand pentru ca nu vor avea cu ce sa va ajute si in al doilea rand pentru ca nu se va schimba nimic. Chiar daca pare greu, atitudinea dumneavoastra dupa ce vi se termina programul ar trebui sa nu-i influenteze intr-un mod negativ pe cei din jurul vostru si sa incercati sa va deconectati.

Daca vi s-au parut utile aceste sfaturi sau daca ati mai avea ceva de adaugat (in cazul in care va aflati intr-o situatie asemanatoare) ne puteti lasa un comentariu in cadrul acestui articol.

Despre Autor

Raluca Ioana Marin

Studenta la Medicina, anul VI, incerc sa combin utilul cu placutul. Am un "job" full time la facultate si un job part-time, aici la MEDIjobs. Pasiunea pentru scris am descoperit-o de cativa ani si incerc sa o valorific ori de cate ori am ocazia. Chiar daca timpul nu este cel mai bun prieten al meu, prin munca si sacrificii poti reusi ce ti-ai propus.

Facebook Comment