Cum sa faci analiza companiei la care vrei sa te angajezi

Cum sa faci analiza companiei la care vrei sa te angajezi

Procesul de analiză şi evaluare în cazul unui angajament de colaborare nu ar trebui să fie un drum cu un singur sens. În protocolul de recrutare al oricărei companii este inclusă faza de analiză, sau “screening”, a candidaţilor pentru a fi siguri dacă aceştia se vor potrivi sau nu la ei in organizaţie. Vor să se asigure că tu, ca şi candidat, eşti la un nivel atât profesional cât şi personal adecvat cerinţelor pe post.

Întrebarea este dacă tu, ca potenţial angajat, îţi faci temele în ceea ce priveşte analiza companiei cu care este posibil că vei colabora. Atunci când vorbim de marii jucători pe piaţă, bineînţeles că riscurile sunt mai mici, dar în cazul majorităţii companiilor, trebuie să te foloseşti de cât mai multe informaţii înainte de a lua decizii dacă vei aplica sau nu la job, dacă vei accepta sau nu oferta lor de muncă. Iată care sunt modalităţile pe care îţi recomandăm să le foloseşti pentru a face această evaluare:

  1. Minsterul Finanţelor: aici poţi verifica datele financiare ale tuturor companiilor din România, dar ceea ce este interesant pentru tine sunt datele privind profitabilitatea companiei. Căutarea oricărei companii se poate face simplu, fie după codul unic de înregistrare, fie dupa nume şi judeţ. Ca regulă generală, dacă firma respectivă este pe un trend ascendent în ceea ce priveşte profitabilitatea, atunci are o situaţie bună şi înseamnă că îşi poate permite să respecte angajamentele de plată şi de bonusare atât faţă de colaboratori, cât şi de angajaţi. Un alt indicator interesant pe care îl poţi verifica este numărul de angajaţi din companie.
  2. ANAF: aici poţi verifica dacă firma este inactivă sau nu.
  3. De pe www.buletinulinsolventei.ro puteţi afla dacă împotriva unei companii au fost deschise procedurile de insolvenţă, precum şi stadiul acestora la diferite instanţe.
  4. Oamenii din companie: profită de momentul când ajungi la interviu şi întreabă-i pe cei care lucrează acolo cum este atmosfera, dacă echipa este una stabilă, cum sunt persoanele din conducere, dacă sunt eventuale probleme, majoritatea îţi vor răspunde informal la întrebări.
  5. Cauta pe google.ro numele firmei respective şi analizează rezultatele generate. Poţi afla multe despre povestea companiei de la momentul înfiinţării până în prezent, mărturii ale pacienţilor sau ale oamenilor care au lucrat în acea clinică.

Recomandarea MEDIjobs pentru orice candidat este să parcurgă aceşti paşi pentru a se asigura că se va menţine pe termen lung angajamentul de colaborare cu respectiva companie. În mod contrar, poţi ajunge să descoperi în primele luni de integrare că alegerea nu a fost cea potrivită, că aşteptările tale nu au fost reale şi acest fapt declanşează un sentiment de demotivare care este ineficient atât pentru candidat, cât şi pentru companie. Mai mult decât atât, într-un mediu concurenţial acerb, multe firme îşi închid uşile aparent fără niciun avertisment, însă semnele sunt acolo dacă ştii unde să cauţi.

Rămâi la curent cu cele mai noi oportunităţi de carieră cu un cont pe MEDIjobs! Creează unul gratuit aici

Despre Autor

Catrinel Hagivreta

Facebook Comment