Cum sa Anticipati si Sa Preveniti Plecarea unui Angajat?

Cum sa Anticipati si Sa Preveniti Plecarea unui Angajat?

Lipsa de personal este o problema cu care se confrunta unele spitale sau clinici, iar atunci cand un angajat da semne ca ar vrea sa-si schimbe locul de munca, specialistul in resurse umane ar trebui sa comunice cu acesta pentru a afla adevaratele motive pentru care acesta vrea sa-si schimbe locul de munca si pentru a preveni plecarea sa.

Motivele pentru care un angajat vrea sa-si schimbe locul de munca sunt variate, insa, de cele mai multe ori, acest lucru poate fi prevenit daca exista comunicare intre angajati si HR. 

In momentul in care un angajat va prezinta direct demisia, sansele de a-l convinge sa ramana sunt minime, de aceea, atunci cand se observa astfel de probleme, recrutorii trebuie sa actioneze si sa discute cu acesta din timp.

Cea mai buna strategie pentru a impiedica plecarea angajatilor sunt intalnirile 1 la 1 (1 on 1 meetings). Acestea sunt intalniri periodice pe care recrutorii le organizeaza, cu scopul unic de a descoperi si intelege care este atitudinea angajatilor cu privire la institutia in care lucreaza si ce asteptari au acestia.

Iata 5 intrebari esentiale pe care trebuie sa le adresati angajatilor pentru a anticipa si preveni plecarea lor:

1. Cand veniti la serviciu in fiecare zi, ce activitati va plac?

Raspunsul la aceasta intrebare va va dezvalui aspectele muncii angajatului care determina implicarea sa. Informatiile din aceasta intrebare vor oferi sfaturi si idei cu privire la modalitatile de a gestiona activitatile angajatului. Cresterea angajamentului unui angajat este legata de satisfactia muncii, eficienta rolului si angajamentul fata de organizatie.

2. Acest job va ajuta sa va dezvoltati profesional?

Cel mai important este sa va asigurati ca angajatii invata ceva in urma activitatilor desfasurate la locul de munca. Organizatiile cu o cultura puternica de formare si dezvoltare a angajatilor au sanse de a pastra personalul cu 30-50 la suta mai mult.

Daca angajatii spun ca nu invata nimic, atunci incercati sa aflati de la ei ce fel de abilitati ar dori sa isi dezvolte. Oamenii sunt mai reticenti sa ia in considerare alte oportunitati de angajare atunci cand cresc activ si progreseaza in cariera lor la actualul loc de munca.

3. Acest job se potriveste cu asteptarile pe care le aveti?

Prin aceasta intrebare puteti descoperi daca jobul ocupat ii ofera angajatului satisfactia de a lucra in aceasta institutie, daca activitatile sunt primite si desfasurate cu placere si daca i se ofera beneficiile de care are nevoie.

Acest lucru nu ar trebui sa schimbe neaparat structura jobului in viitor, dar ar putea ajuta la eficientizarea activitatii pentru ca angajatul sa aiba rezultate si mai bune si sa fie multumit.

4. Munca pe care o efectuati se aliniaza cu obiectivele si interesele personale?

In fiecare institutie ar trebui organizat un proces de stabilire a obiectivelor cu angajatii la inceputul fiecarui an si revizuite trimestrial. Acestea sunt in mare parte obiective de dezvoltare profesionala care se leaga direct de obiectivele de afaceri. Prin aceasta intrebare veti evalua modul in care jobul se incadreaza in imaginea de ansamblu a propriei vieti a angajatului.

Aceasta evaluare ofera indicii despre tipurile de intrebari pe care ar trebui sa le adresati la inceputul procesului de angajare si ar putea ghida conversatiile dintre manageri si angajati de-a lungul colaborarii cu institutia.

5. Aveti instrumentele si resursele necesare pentru a va face treaba eficient?

Pastrarea instrumentelor mai mult timp este un lucru bun in ceea ce priveste economisirea costurilor in prezent, dar trebuie, de asemenea, sa tineti cont de faptul ca nu se pot obtine rezultate bune daca instrumentele necesare lipsesc sau sunt deteriorate, iar aceasta lipsa ar putea crea frustrari ale angajatilor. 

Aceasta intrebare este importanta pentru ca va va ajuta sa intelegeti ce lipsuri sunt si ce investitii ar trebui sa faceti in viitor pentru ca activitatile sa decurga normal, iar angajatii sa aiba instrumentele necesare.

Acest set de intrebari adresat periodic angajatilor va va ajuta sa preveniti plecarea lor, dar mai ales, sa rezolvati probleme existente in cadrul spitalului sau clinicii. 

Despre Autor

Mihaela Badiceanu

Iubeste să scrie. Pasiunea ei pentru scris se datorează și dorinței de a cunoaște și înțelege cât mai multe domenii, în special cel medical. Face acest lucru pentru a le oferi informații utile celor din jur, fapt ce îi oferă o satisfacție enormă. Motto-ul ei este „Dăruind vei dobândi” (Steinhardt).

Facebook Comment