Cum poate gestiona un asistent medical sindromul de burnout?

Cum poate gestiona un asistent medical sindromul de burnout?

De la medici la pacienți, mulți oameni se bazează pe asistentele medicale zi și noapte. Zile sau nopti petrecute in spital fara timp liber, schimbari ale turelor, numarul pacientilor si al solicitarilor din ce in ce mai mare si pentru o perioada lunga conduc la un nivel al  stresului la cote maxime pentru un cadru medical.

Daca stresul este un element constant in viata ta, te simti neputincios, deziluzionat si complet extenuat atunci ai toate sansele sa fii afectat de burnout. Cand problemele devin insuportabile, totul pare sumbru si iti e greu sa iti aduni energia necesara pentru a iti indeplini sarcinile ia masuri. Nefericirea si detasamentul cauzat de burnout va pot ameninta stabilitatea la locul de munca, relatiile si sanatatea. Recunoscand insa semnele poti lua masuri de preventie sau daca deja simti ca sindromul burnout te afecteaza exista o multime de lucuri pe care le poti face pentru ati recastiga echilibrul si pentru a incepe sa te simti din nou pozitiv si increzator.

 

Ce este burnout?

Burnout este o stare de epuizare emotionala, fizica si mentala cauzata de stresul excesiv si prelungit. Apare atunci cand te simti coplesit, dezechilibrat emotional si esti in imposibilitatea de a satisface cererile constante.

Burnout scade productivitatea si energia si te face sa te simti din ce in ce mai neajutorat, fara speranta sau chiar ca o persoana ce nu mai are nimic de oferit. Efectele negative iti pot acapara atat viata sociala, cea profesionala si chiar starea de sanatate.

 

 Semne si simptome pentru burnout

Multi dintre noi avem zile cand ne simtim neajutorati, neapreciati sau supraincarcati, zile in care pentru a te ridica din pat avem nevoie de o determare asemeni lui Hercule.

Burnout este un proces gradual, nu se instaleaza rapid, semnele si simptomele pot fi subtile, si odata cu trecerea timpului se pot accentua de aceea e important sa va acordati o mai mare atentie.

 Semne si simptome fizice:

  • Senzatie de oboseala accentuate in cea mai mare parte a timpului
  • Scaderea imunitatii si imbolnaviri repetate
  • Frecvente dureri de cap/musculare
  • Schimbarea apetitului sau a obiceiurilor legate de somn

  Semne si simptome psihice:

  • Sentiment de esec, indoiala de sine, neajutorare
  • Pierderea motivatiei, idealurilor, a sperantei
  • Negativitate si scaderea satisfactiei si a sentimentului de realizare

Semne si simptome comportamentale:

  • Sustragerea de la responsabilitati
  • Izolarea
  • Necesitatea un timp mai mare pentru realizarea unei sarcini
  • Refugiul in alimente, bauturi
  • Frustrari evidentiate in relationarea cu ceilalti
  • Omiterea sau intarzierea , plecarea mai devreme de la munca

 

E timpul sa actionezi

Schimba directia si invata cum poti sa iti depasesti starea de oboseala si sa te simti din nou pozitiv si plin de viata.

Iata cateva sfaturi:

  • Manageriaza cu atentie sarcinile si organizeaza-ti locul de munca pentru a evita supraaglomerarea
  • Fii sociabil cu colegii tai – dezvoltarea unei relatii stranse de colegialitate poate fi cheia astfel comunicarea, impartirea si prioritizarea sarcinilor impreuna ca de exemplu la preluarea turei sa se traseze sarcinile pentru fiecare in parte, apeleaza la “TO DO list” pe ore , limiteaza contactul cu pacienti dificili si roaga-ti colega sa preia o parte dintre ei – astfel, poti sa treci cu bine peste situatii stresante. De asemenea, daca ai o persoana negativa, individualista sau haotica langa tine, incerca sa limitezi la maxim contactul cu aceasta sau schimb departamentul sau chiar locul de munca.
  • Fa-ti prieteni la locul de munca – a avea prieteni la locul de munca te va ajuta sa fii mai relaxat, interactionand, glumind impreuna te poate ajuta sa reduci nivelul stresului si chiar sa iti imbunatatesti performantele.
  • Pauza eficienta – ia langa tine o sticla cu apa si arunca ti o privire pe ce urmeaza sa faci
  • Asigura-te ca managerii tai iti cunosc nemultumirile si incearca sa le impartasesti in mod diplomat
  • Contactul social este un antidot natural – vorbeste cu o persoana apropiata despre problemele intampinate. Cu totii avem o persoana apropiata, o persoana care ne poate asculta cu atentie, fara a ne judeca
  • Cauta un echilibru intre job si timpul liber
  • Seteaza limite – nu incerca sa iei asupra ta toate sarcinile si acorda incredere colegilor, chiar daca unii dintre ei nu au o experienta vasta, deleaga manevre mai usoare .

Despre Autor

MEDIjobs

MEDIjobs este lider in Romania in domeniul recrutarii din sanatate. Recrutam specialisti medicali din Romania pentru Romania si trimitem oferte de job personalizate catre specialistii care se inregistreaza in platforma noastra. Ofertele trimise sunt bazate pe experienta specialistilor medicali, abilitatile lor, dar si salariul pe care si-l doresc. Procesul de inregistrare este RAPID, USOR si GRATUIT. Creeaza-ti contul astazi.

Facebook Comment