Angajatii vin cu strangere de inima la locul de munca? 5 sfaturi sa devii un lider de succes

Angajatii vin cu strangere de inima la locul de munca? 5 sfaturi sa devii un lider de succes

Un angajat inspirat și pasionat va avea tedința de a da tot ce are mai bun pentru compania la care lucrează, va veni cu idei proprii în loc să urmeze orbește ordine și își va pune abilitățile și talentele la bătaie pentru scopurile organizației.

Însă cate persoane sunt cu adevarat pasionate de locul lor de muncă? Un studiu Gallup din 2013 realizat în SUA arată că doar 30% dintre oameni sunt pasionați, asta însemnând că 70% dintre persoane fie își urăsc slujba fie, în cel mai bun caz, sunt indiferenți. Este destul de clar că în România cifrele ar fi mult mai alarmante. Așa că întrebarea devine: “Cum poți tu, ca lider de echipă, să inspiri oamenii cu care lucrezi?”

1. Liderii de succes sunt ei înșiși pasionați 

Dacă tu nu crezi în misiunea și obiectivele companiei, cum poți să inspiri asta celor din jurul tău? Fii sigur că tu esti cel energic și pozitiv cu privire la jobul tău și apoi îți va fi ușor să proiectezi acest lucru către cei din jurul tău.

2. Liderii de succes încurajează feedback-ul 

Ascultă ideile și opiniile angajaților pentru a încerca ulterior să le implementezi. Ei se vor simți ca o parte valoroasă din succesul viitor al companiei. Metodele prin care poți implementa aceatsă practică sunt variate: căsuța pentru sugestii, întâlniri individuale sau de grup, important e ca angajații să simtă că feedback-ul lor e binevenit oricând. Un exemplu de succes al acestei metode este Spitalul Griffin din Derby, Connecticut, SUA. În anii ’80 era văzută ca o organizație cu foarte multe probleme, dar acum a ajuns un adevarat model pentru spitalele din Statele Unite și una dintre cele mai căutate organizații pentru care să lucrezi. CEO-ul lor, Patrick Charmel, atribuie acest succes deciziei de a implementa un sistem de feedback onest, direct de la angajați și pacienți. A ascultat care sunt nevoile după care a oferit oamenilor ceea ce au cerut.

3. Liderii de succes își apreciază angajații

Toate studiile arată că stilul managerial prin frică și negativitate scad productivitatea și satisfacția pe termen lung a jobului. În schimb, oamenii sunt foarte motivați atunci când sunt lăudați pentru o realizare și tind către replicarea acelui succes. Richard Branson, fondatorul Virgin Group, spunea: “Atunci când lauzi oameni, aceștia înfloresc. Critică-i și se vor ofili”.

4. Liderii de succes investesc în dezvoltarea angajaților

Sir Ken Robinson, expert in educație, creativitate și inovație, spunea în timpul unei prezentări la TED Talk (cea mai vizionată prezentare din istoria TED Talk): ”Resursele umane sunt ca resursele naturale; de multe ori sunt îngropate adânc. Trebuie să le cauți, nu stau să aștepte la suprafață. Trebuie să creezi circumstanțele în care ele să se arate”. De aceea e important să maximizezi talentele și devoltarea oamenilor din echipa ta. Trainingul și un plan de carieră motivant sunt absolut necesare deoarece contribuie la creșterea atașamentului față de companie a angajatului, Îl face mai mulțumit de el și de poziția lui in organizație. 

5. Liderii de succes sunt optimiști 

Ei acționează curajos și vorbesc cu încredere, văd lumea din jurul lor mai diferit. Unde alții văd disperare, tumult și turbulență, liderii de succes văd oportunități. În multe feluri, optimismul este elementul esențial din inovație.

Poți să fii un lider care are toate aceste calități sau doar câteva dintre ele. Asta nu înseamnă automat că toți oameni care lucrează pentru tine își vor iubi slujba. Un număr mare din acei 70% care nu sunt mulțumiți de locul lor de muncă pot fi pur și simplu într-un domeniu care nu li se potrivește și niciun fel de sistem de motivare nu va funcționa. Dar un lider de succes îi va direcționa pe aceștia în direcția potrivită și va motiva restul echipei să dea tot ce au mai bun pentru atingerea obiectivelor.

Despre Autor

Catrinel Hagivreta

Facebook Comment