5 sfaturi despre abordarea unei negocieri la interviul de angajare

5 sfaturi despre abordarea unei negocieri la interviul de angajare

Momentul interviul din procesul de recutare este foarte important. Este atunci cand stai fata in fata cu angajatorul sau reprezentantul resurselor umane si iti planifici urmatoarea provocare in cariera. Se poate intampla, insa, sa faci un pas inapoi in momenul negocierii ofertei salariale. Fiecare interviu este unic, insa unele strategii, tactici si principii te pot ajuta sa gestionezi mai bine situatiile de acest gen, in momentul negocierii cu angajatorii. Iata 5 reguli care te pot ghida in aceste discutii:

Nu subestima importanta unei bune impresii

Poate suna crucial, insa oamenii iti pot oferi o mai buna oferta doar prin simplul fapt ca le-ai lasat o impresie buna. Atitudinea pe care o afisezi in timpul negocierii te poate face mai putin placut, reducandu-ti sansele in fata unei oferte mai bune. Nu este vorba numai de politete; ci si despre felul in care poti conduce unele situatii tensionate inevitabile in timpul procesului de negociere. De exemplu cum sa scoti in evidenta ceea ce meritifara sa fii lacom, cum sa punctezi deficientele ofertei fara sa para ca exagerezi.

Ajuta angajatorul sa inteleaga de ce meriti ceea ce ceri

Nu este suficient doar sa lasi o impresie placuta. De asemenea, angajatorul trebuie sa creada ca meriti oferta dorita. Nu spune niciodata o idee fara argumente care sa o sustina, alcatuieste o poveste. De exemplu, daca vrei o anumita oferta financiara, explica clar cu ce esti tu mai bun in munca pe care o prestezi. Din nou, tine cont de atitudinea pe care o afisezi: sugerand ca esti un angajat deosebit de valoros, poti deveni arogant daca mesajul nu este comunicat corespunzator.

Incearca sa intelegi persoana din fata ta

Companiile nu negociaza, oamenii da. Inainte de a influenta o persoana spre o directie anume, trebuie sa o intelegi. Care sunt interesele si preocuparile sale personale? De exemplu, negocierea cu un potential sef este foarte diferita de cea cu un cu reprezentant al resurselor umane. Avand in fata o persoana responsabila cu resursele umane, este mai usor sa intrebati despre detaliile ofertei. Un potential manager poate sa priveasca aceste intrebari nu tocmai bine. Pe de alta parte, HR-ul poate avea ca sarcina sa angajeze inca 10 persoane pentru acelasi post si nu poate sa faca oferte personalizate, intimp ce managerul are mai multa autoritate in cedarea unei oferte unice.

Ia in considerare intreaga oferta

Pentru multi oameni “negocierea unei oferte de munca” si “negocierea salariului” sunt sinonime. Satisfactia la locul de munca nu vine doar din partea financiara ci mai sunt o sumedenie de factori care pot fi negociati mai usor. Nu te concentra doar pe bani. Concentreaza-te pe detaliile intregii oferte: responsabilitati, locatie, flexibilitatea programului, oportunitati de invatare si promovare.

Mentine un sentiment de perspectiva

Acest punct este ultimul si cel mai important. Poti negocia ca un profesionist, insa poti pierde daca contextul in care te afli nu este cel potrivit. In cele din urma, satisfactia ta depinde mai putin de obtinerea dreptului de negociere si mai mult de obtinerea locului de munca. De ce mai multe ori, in domeniul medical, pot prima influentele de zi cu zi asupra ta (cum ar fi sefii si colegii de munca,pacientii) care pot fi mult mai importante pentru multumirea ta decat particularitatile unei oferte.

Aceste sugestii ar trebui sa te ajute sa negociezi in mod eficient si sa obtii oferta pe care o meriti. Insa negocierea ar trebui sa intre in joc numai dupa ce cunosti in prealabil detalii despre clinica/ spital. Acest lucru te asigura ca esti pe calea cea buna.

Despre Autor

Madalina Hornet

Facebook Comment